woensdag 22 juni 2016

De voorbereiding is begonnen!

Afgelopen weekend ben ik op trainingskamp geweest. In Frankrijk welteverstaan. Hoewel trainingskamp een groot woord is. Feitelijk gezien was het mijn zomervakantie. Het EK voetbal in het land van brie en champagne, was voorlopig mijn laatste ultieme moment van ontspanning. Want vanaf nu gaat het vizier op 4 september. De dag dat ik in het vliegtuig stap met als eindbestemming Kiev.

De afgelopen weken stonden vooral in het teken van opladen. Even die hersenpan laten afkoelen om vanaf nu de boel aan de kook te brengen. Het klinkt misschien zwaarmoedig, maar het was even nodig. Het schrijven en praten over voetbal was me enigszins tegen gaan staan maar de juiste snaar is weer geraakt. Het vers gemaaide gras kietelt mijn voeten en handen. En ook een klein beetje mijn neus met niesbuien tot gevolg.  

En nu ga ik dus echt beginnen met de voorbereiding. Ik moet nu echt gaan denken aan verschillende zaken waar ik tot dusver in mijn leven nooit aan had gedacht. Denk bijvoorbeeld aan mijn eigen veiligheid. De meeste gebieden in Oekraïne zijn veilig maar er woeden in verschillende regio’s nog steeds gevechten. Binnenkort kom ik hier nog een keer uitgebreid op terug. Gelukkig kan ik ook wat nadenken over luchtigere zaken die mij stiekem wel veel stress bezorgen. Denk maar aan het wassen van mijn kleren. Want hoe ga ik dat in hemelsnaam doen? Kom ik vast en zeker nog wel een keer op terug.


Afijn,  we zijn los. It giet oan!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten